Φωτογραφία εξώφυλλου - Γιάννης Χαντζαρίδης

Κείμενο - Δημοσθένης Σεϊταρίδης

Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με την φωτογραφία πορτραίτου ξεχυθήκαμε   αρχικά στους αγρούς. Στη συνέχεια  κινηθήκαμε βόρεια και εκτός νομού, αναζητώντας  όμορφα κλικ στο υδάτινο στοιχείο. Για το τρίτο και τελευταίο μέρος του project portraits κινηθήκαμε νότια και πήραμε τα βουνά! Το τοπίο γνώριμο, ο  Όλυμπος. Το  σκηνικό, ο διατηρητέος οικισμός του Αγίου Παντελεήμονα, υπέροχο. Και το μοντέλο η Νάσια Νικολαϊδου ήταν εξαιρετική στην διαδικασία, βοηθώντας με τον καλύτερο τρόπο την ολοκλήρωση της τριλογίας. Χαράματα  αναχωρήσαμε  γεμάτοι όρεξη και προσδοκία. Επιδίωξη μας να φτάσουμε έγκαιρα, προκειμένου να έχουμε τον ήλιο φίλο και σύμμαχο μας. Ξεκινήσαμε τη φωτογράφιση έξω από τον οικισμό για να τον έχουμε ως φόντο όπως «κουρνιάζει» στην πλαγιά του Όλυμπου.

Κατά τη διάρκεια του σετ να σας ομολογήσω και το πρώτο ευτράπελο. Ένας  φιλικός αλλά μεγαλόσωμος σκυλάκος ζήλεψε που η Νάσια μονοπωλούσε την προσοχή όλων μας και αποφάσισε να κλέψει λίγο από τη δόξα της! Εμφανίσθηκε από το πουθενά στο set, πήρε θέση δίπλα από το μοντέλο και άρχισε και αυτός να ποζάρει. Το μοντέλο ψύχραιμο και εμείς ενθουσιασμένοι, συνεχίσαμε τη φωτογράφιση δείχνοντας όλοι μας επαγγελματισμό (ακόμη και ο σκύλος). Στη συνέχεια κινηθήκαμε εντός οικισμού και χαθήκαμε μέσα στα στενά. Λίθινα Μακεδονικά σπίτια με κόκκινες κεραμοσκεπές και σαχνισιά, δαιδαλώδη λιθόκτιστα καλντερίμια, η πλατεία με τα αιωνόβια πλατάνια και την παραδοσιακή κρήνη και η εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα που δεσπόζει στο κέντρο της, αποτέλεσαν ένα υπέροχο κινηματογραφικό σκηνικό που μας ενέπνευσε να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Δεν είναι τυχαίο που το ίδιο σκηνικό ενέπνευσε μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες να πραγματοποιήσουν σ΄αυτό γυρίσματα. Το 1980, ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος πραγματοποίησε ορισμένα γυρίσματα της ταινίας του “Μεγαλέξαντρος” και  το 2008, ο Κώστας Κουτσομύτης βρήκε στον παλαιό Παντελεήμονα το ιδανικό σκηνικό για την τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος της Διδούς Σωτηρίου “Ματωμένα Χώματα”. Λίγο πριν το τέλος της φωτογράφισης και ενώ επιδιώκαμε να πετύχουμε σφιχτό κάδρο και κοντινό πορτραίτο κάτω από όχι και τις καλύτερες φωτιστικές συνθήκες, να σου και το δεύτερο ευτράπελο, μια κυρία με συνωμοτικό ύφος να προσπαθεί να μάθει από…ποιο περιοδικό είμαστε!

Κατά τη διάρκεια του σετ να σας ομολογήσω και το πρώτο ευτράπελο. Ένας  φιλικός αλλά μεγαλόσωμος σκυλάκος ζήλεψε που η Νάσια μονοπωλούσε την προσοχή όλων μας και αποφάσισε να κλέψει λίγο από τη δόξα της! Εμφανίσθηκε από το πουθενά στο set, πήρε θέση δίπλα από το μοντέλο και άρχισε και αυτός να ποζάρει. Το μοντέλο ψύχραιμο και εμείς ενθουσιασμένοι, συνεχίσαμε τη φωτογράφιση δείχνοντας όλοι μας επαγγελματισμό (ακόμη και ο σκύλος). Στη συνέχεια κινηθήκαμε εντός οικισμού και χαθήκαμε μέσα στα στενά. Λίθινα Μακεδονικά σπίτια με κόκκινες κεραμοσκεπές και σαχνισιά, δαιδαλώδη λιθόκτιστα καλντερίμια, η πλατεία με τα αιωνόβια πλατάνια και την παραδοσιακή κρήνη και η εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα που δεσπόζει στο κέντρο της, αποτέλεσαν ένα υπέροχο κινηματογραφικό σκηνικό που μας ενέπνευσε να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Δεν είναι τυχαίο που το ίδιο σκηνικό ενέπνευσε μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες να πραγματοποιήσουν σ΄αυτό γυρίσματα. Το 1980, ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος πραγματοποίησε ορισμένα γυρίσματα της ταινίας του “Μεγαλέξαντρος” και  το 2008, ο Κώστας Κουτσομύτης βρήκε στον παλαιό Παντελεήμονα το ιδανικό σκηνικό για την τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος της Διδούς Σωτηρίου “Ματωμένα Χώματα”. Λίγο πριν το τέλος της φωτογράφισης και ενώ επιδιώκαμε να πετύχουμε σφιχτό κάδρο και κοντινό πορτραίτο κάτω από όχι και τις καλύτερες φωτιστικές συνθήκες, να σου και το δεύτερο ευτράπελο, μια κυρία με συνωμοτικό ύφος να προσπαθεί να μάθει από…ποιο περιοδικό είμαστε!

Ο στόχος επιτεύχθηκε; Απόλυτα! Ανεξαρτήτως φωτογραφικού αποτελέσματος περάσαμε υπέροχα, είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τα όρια μας στο συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας και προσπαθήσαμε να βελτιωθούμε. Η τριλογία μόνο ευχάριστες εντυπώσεις και εμπειρίες μας άφησε και το κυριότερο μας επέτρεψε να εγγράψουμε υποθήκες για το μέλλον.